Интернет корпорацията "Гугъл" обяви, че няма да допуска потребители, които отричат климатичните промени, да качват и печелят от свое съдържание на нейните платформи.
Рестрикцията се отнася най-вече за рекламодатели и потребители в "ЮТюб" – за съдържание, което противоречи на "добре установения научен консенсус за съществуването и причините на промените в климата".
По-конкретно става дума за съдържание, в което се твърди, че климатичните промени са измислица или измама; за твърдения, които отричат установеното затопляне на планетата; за твърдения, с които се отрича установения факт, че емисиите на парникови газове и човешката дейност допринасят за климатичните промени.
Google will ban ads and stop funding media that contradict scientific consensus on climate change https://t.co/129eEZdKKE
— Bloomberg (@business) October 7, 2021
След внимателен анализ корпорацията ще прави разграничение между неверни твърдения, представяни като факти, и съдържание, което съобщава за такива твърдения или ги обсъжда.
Новата политика влиза в сила от ноември 2021 г.