Дрехи, миксери и сувенири са най-връщаните подаръци след Коледа. Това показват данни от сайтовете за пазаруване. След празничната еуфория стотици обяви с нежелани покупки буквално заливат мрежата. В същото време търговците отчитат сериозен ръст в оборотите след празничното пазаруване.
Как да върнем подарък, ако е закупен от магазин или е поръчан онлайн? Съвети за това дава Георги Георгиев в рубриката на NOVA „На твоя страна”.
В Западна Европа между 40 и 50% от потребителите връщат или продават поне един от получените за Коледа подаръци. Най-често с нежеланите покупки се разделят младите и жените, показват проучванията на търговците.
В самите магазини пък най-често се връщат пуловери, мъжки ризи, пижами и обувки, които не отговарят на размера или вкуса на получателя.
Дали един подарък ще е желан, или не зависи и от това каква история или емоция носи, казва маркетинг експертът Георги Малчев. Нежеланите дарове за едни пък дават шанс на други да купят нещо ново и неупотребявано на доста атрактивна цена. И тук обаче потребителите трябва да внимават, тъй като правата, които имат при онлайн търговията – за връщане, гаранция или подмяна, не важат в сайтовете с обяви.
Далеч по категорични са правилата за връщане на стоки, ако са поръчани онлайн. Там в 14-дневен срок можем да върнем всяка покупка, без да дължим обяснение. А след като търговецът я получи, има още 14 дни, за да ни върне парите.
А равносметката за разходите показва, че сме харчили милиони в час в дните преди празниците – с доста по-висока скорост от миналата Коледа.
Прочетете и:
Получавали ли сте по-ужасен коледен подарък