Свръхпотреблението, насърчавано ежедневно от реклами, влияе върху климата и околната среда. Особено вредно е рекламирането на силно замърсяващи продукти и услуги като изкопаемите горива, авиацията и автомобилите с бензинови двигатели.
Рекламите съпътстват ежедневната дейност на хората – чрез използването на социални медии и платформи, радио, телевизия или улични билбордове. Хората нямат избор – рекламите са навсякъде в публичното пространство и са много въздействащи.
Единственият начин да се промени тази ситуация, за да се овладеят промените в климата, е като се намали драстично потреблението, съобщават информационните агенции, като цитират английски медии.
Advertising is everywhere and is fuelling the #ClimateCrisis.
— DCminx 🕊️🌍🔥🌱🌳 (@dcminx) October 11, 2021
Research shows there is a link between advertising & higher levels of consumption. None of us are immune to the adverts that we are exposed to.@AndrewSimms_uk @guardian#wtpBlue #wtpEARTHhttps://t.co/FfKKAfRah6
Проблемът е че рекламите са "замърсили" мисленето на хората и ги тласкат към свръхпотребление.
Какво да се прави тогава?
Според публикацията в английските медии, нужни са нови механизми за контрол и отчетност на рекламите в обеществените пространства, които кореспондират със загрижеността на хората и местните власти по отношение на климата и замърсяването на въздуха.
Задълбочаването на кризата с климатичните промени все повече ще налага фокус върху бизнеса с привличане на вниманието на потребителя – рекламната индустрия. Когато мисленето на хората "се изчисти", ще се промени и качеството на въздуха, който дишаме.
"A coalition of more than 20 environmental and climate groups are calling for a ban on fossil fuel advertising and sponsorship across the #EU" via @apnews https://t.co/DBumhRVlUB
— Impactivate (@ImpInvEx) October 11, 2021
Екоактивисти вече призовават за законодателство срещу рекламирането на високовъглеродни продукти – основно компании за изкопаеми горива, бензинови и дизелови автомобили и авиация.